Kakva je školska marenda ?
U izborniku „razne informacije“ nalazi se popis školske marende po tjednima.
Što je lidrano?
Lidrano je smotra literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva osnovnih i srednjih škola koje se održava svake godine. U veljači počinje na gradskim razinama, a onda u ožujku na županijskoj razini, a potom u travnju na državnoj razini.
Smotra znači predstavljanje najboljih uradaka; literarnih, dramsko – scenskih i novinarskih.
LiDraNo je upravo skraćenica navedenog.
Nije natjecateljski jer nema rang mjesta, nego najbolji uradci budu predloženi za daljnja sudjelovanja prema razinama i onda se na državnoj razini proglase najbolji.
Mogu li se online udžbenici aktivirati ili ne, pohađam nastavu od doma pa mi nije jasno?
Za aktivaciju udžbenika najbolje je pitati predmetnog profesora. Tijekom online nastave, učitelji su davali upute i smjernice za praćenje nastave. Postavljali su linkove koji bi vas odveli na stranicu udžbenika.
P.S. ubuduće, pitanje mora biti postavljeno u rubrici, u označenom polju, kako bi odgovor dobio/la na vrijeme i moraš ga poslati.
Kada će početi škola da se svi opet možemo družiti?
Do kada će se održavati online nastava tj. kada ćemo ponovo u školu ne možemo sa sigurnošću reći. Ministrica mora dati objavu koja mora biti u dogovoru s Kriznim stožerom i epidemiolozima koji prate situaciju s razvojem virusa.
Za sada je još uvijek preopasno da se vidimo u školi.
Što učiniti kada u mailu piše da je npr. 93% popunjen?
Pokušaj malo isprazniti primljenu i poslanu poštu. Ako su neki dokumenti u pošti bitni, prebaci ih u mapu i spremi na računalo.
Do kada će se odvijati online škola?
Prema zadnjim informacijama on line nastava trebala bi se odvijati još dva mjeseca, međutim ako se epidemiološka situacija popravi, online nastava može trajati i kraće.
Pitanje: Šifre za hrvatski jezik?
Šifre za predmete mogu se naći na web stranici u rubrici nastavni materijali. Pri dnu stoji dokument Loomen šifre.
Unatoč tome možeš ih pročitaiti i ovdje, (pogledaj pri dnu svih prethodnih odgovora). Također, želim naglasiti da su učitelji/razrednici poslali svima šifre na mail.,(onaj mail ...@skole.hr).
Zbog opterećenja može se dogoditi da nešto nećeš uspijeti otprva otvoriti ali nedaj se pokolebati, pokušaj ponovo nakon nekog vremena .
Uvijek se možeš javiti razrednici za bilo koje pitanje. U svakom slučaju prati upute na web stranici škole i nigdje nećeš pogriješti.
Sretno i ostani doma.
Kada će završiti školska godina?
Školska 2019./2020. godina završit će 26. lipnja 2020.
Odgovor na pitanje, kako možemo sami izračunati koliko imamo bodova (vezano za srednju školu), možete vidjeti pri dnu stranice u postavljenom dokumentu.
Kako odabrati srednju školu?
Odluka o budućem školovanju i izboru profesije je važna i ozbiljna, a učenik ju mora donijeti u dobi 14 -15 godina. Zato je važno promišljati o tome. Bilo bi uputno konzultirati se s roditeljima, učiteljima, stručnom službom škole , razgovarati s učenicima koji su upisali školu koju bi i ti želio/željela upisati. U ovom trenutku, dakle prije pravih upisa, važno je prikupiti što više informacija.
Do informacija o ponudi škola možeš doći putem interneta, pretražujući školu koja te zanima i na taj način upoznati se s programima koje nudi. Prije svega trebaš se pozabaviti sobom (koji su tvoji interesi, sposobnosti, kakvog si karaktera, u čemu si bolji/bolja prirodnim ili društveni predmetima imaš li neki poseban interes,) i realno sagledati želje i mogućnosti. Pri svemu moramo misliti i o ocjenama, zapravo su jako bitne jer prema sakupljenim bodovima temeljem svojih ocjena prijavljuješ određenu školu tj. program u kojoj konkuriraš s drugim učenicima.
Ne znam je li ti poznato ali škole dijelimo na gimnazije, četverogodišnje strukovne i obrtničke škole.
Na našem području postoje sljedeće škole:
Obrtničke: Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka, Graditeljska škola za industrijska i obrtnička zanimanja, Strojarska škola za industrijska i obrtnička zanimanja, Strojarsko-brodograđevna škola za industrijska i obrtnička zanimanja, Obrtnička škola Opatija, Trgovačka i tekstilna škola.
Četverogodišnje škole: Prometna škola, prirodoslovna i grafička, Škola za primijenjenu umjetnost, Građevinska tehnička škola, Ugostiteljska škola Opatija, Hotelijersko-turistička škola Opatija, Ekonomska škola, Medicinska škola, Srednja škola za elektrotehniku i računalstvo, Tehnička škola za strojarstvo i brodogradnju, Pomorska škola Bakar
Gimnazije: Srednja škola Ljudevita Adamića (privatna gimnazija), Salezijanska gimnazija, prva sušačka gimnazija, Gimnazija A. Mohorovičića, Prva riječka gimnazija, Gimnazija E. Kumičića Opatija
Upisi u srednju školu su tek u mjesecu lipnju, a do tada će biti puno informacija. Upis u srednju školu treba shvatiti ozbiljno ali moraš znati da u tome nisi sam/a.
Također, uvijek možeš doći u stručnu službu kod naše pedagoginje Mirjane i psihologinje Aleksandre na savjetovanje ili samo mali razgovor koji će te usmjeriti prema nekom zanimanju.
Zanima me kako mozemo pisat vise ispita u jednom danu i to velika?
U danu kada piše pisanu provjeru, učenik može biti usmeno provjeravan samo iz jednoga nastavnoga predmeta, odnosno iz dva nastavna predmeta ako taj dan nema pisanih provjera.
U jednom danu učenik može pisati samo jednu pisanu provjeru, a u jednome tjednu najviše četiri pisane provjere.
Dali je moguce da u jednom danu imamo 2 ispita?
Na ovo pitanje već postoji odgovor (vidi prethodno pitanje i odgovor), ali ponovimo. Dakle, u jednome danu učenik može pisati samo jednu pisanu provjeru, a u jednome tjednu najviše četiri pisane provjere.
Kada će završiti školska godina?
Nastavna godina završava 10. lipnja, a školska godina završava 31. kolovoza 2016. godine. Pretpostavljam da te zanima kada završava nastava. U tom slučaju odgovor je 10. lipnja.
Kako je u 8. razredu?
Hoće li biti teško u 7. razredu?
Koliko je debela knjiga iz hrvatskog u 6. razredu? Idem u treći razred.
Dragi „trećašu“,
nemoj se unaprijed toliko brinuti. Udžbenici (knjige) nisu toliko deblje nego tvoje u trećem razredu. Sadržaj je drugačiji i naravno da ga ti još ne razumiješ ali ga sada i ne moraš razumjeti. Doći ćeš do 6.,7. i 8. razreda i vidjeti da si se bez razloga zabrino/la. Ono što je važno, je biti odgovoran u pisanju domaćih zadaća, pratiti što govori učiteljica i redovito ponoviti gradivo o kojem je govorila. Takvim načinom rada nikada nećeš imati problema i sve će biti jednostavnije sada, pa i u višim razredima.
Koliko ljudi ima u školi?
U školi imamo 63 odrasle osobe i 689 učenika, ukupno 752 ljudi.
Kako je u 8. razredu?
Je li teška biologija, kemija i fizika?
Ništa nije teško ako vrijedno i marljivo radiš. Kad dobiješ nove predmete kao što su biologija, kemija i fizika, učiš osnove i postepeno gradivo postaje opširnije, tako da imaš vremena naučiti ono što se od tebe zahtjeva.
Možda bi bilo dobro pitati nekog „osmaša“ kako se snalazi s gradivom navedenih predmeta. Međutim, moraš znati da će učenici različito odgovoriti na tvoje pitanje. Jer opet, ponavljam, onaj tko je bio vrijedan i uporan sigurno mu nije teško, dok učenik koji nije učio ima poteškoća i vjerojatno mu se čine sva tri predmeta teškim.
Što se dogodi kada se dobije 3. ukor?
U osnovnoj školi pedagoške mjere su: opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu. Pedagoške mjere izriču se prema težini neprihvatljivog ponašanja.
Ukoliko, nakon drugog ukora nije došlo do promjene ponašanja na bolje, izgledno je da ćeš dobiti strogi ukor. Ako ni tada nije došlo do promijene ponašanja, izriče se pedagoška mjera preseljenja u drugu školu.
Zašto su učiteljice prestroge ?
Teško je odgovoriti na tvoje pitanje jer nije jasno što podrazumijevaš pod pojmom „prestroge“ ? Znači li to da ne dozvoljavaju da učenici pričaju pod satom, da za bolju ocjenu traže više znanja, a ti podrazumijevaš da si znao/la dovoljno pa te ocjena iznenadi.
Ako je vezano za ocjenjivanje onda ti moram reći jednu vrlo važnu činjenicu. Kada su učenici nezadovoljni ocjenom koju su dobili, najčešće je tome kriva učiteljica, buka u razredu, dosadno gradivo, umor, mama i tata, prijatelj u klupi ili tko zna što još. Bilo bi dobro kada bi učenici, a možda i ti, kritički sagledali, koliko ste truda uložili u učenje za određeni ispit. Koliko vremena je utrošeno na pripremu, učenje, pa onda ponavljanje. Mislim da učiteljice tada ne bi bile tako prestroge, jer bi zadovoljstvo uspjehom bilo veće.
Ukoliko imaš strah od neke učiteljice, javi se razrednici, pedagoginji ili psihologinji. Sigurno ćeš dobiti neki savjet koji će ti pomoći u daljenjem učenju i drugim poteškoćama.
Kada se dijele svjedodžbe u 2018. godini?
Podjela svjedodžbi bit će 6.7.2018. godine u 8 sati za učenike od 5. do 8. razreda, a u 9 sati za učenike od 1. do 4. razreda.
Kako učiti?
Ovo pitanje učenici uvijek iznova postavljaju. No, krenimo redom.
Prije svega važno je odrediti cilj vezan za postignuće. Cilj treba biti realan, u skladu s onim što si spreman/na napraviti da ga postigneš. Uvijek se truditi da dođeš do njega i ne imati istovremeno deset ciljeva. U njega moraš uložiti sav napor i nikada ne smiješ sumnjati u sebe. To je jedini ispravni i pravi put. Ako pratiš bilo koji sport, onda sigurno znaš da je svaki sportaš do uspjeha došao radom, trudom, dakle osobnim zalaganjem. Nitko to nije učinio umjesto njega. Prije svega, želio je biti dobar, bolji ili najbolji. U puno situacija rekao je sam sebi, „… ne, sad imam trening, zabavno je biti s prijateljima, ali ne, ovog trenutka želim ići na trening jer imam svoj cilj, imam svoj san.“
Idemo sada konkretno. Npr. želiš podignuti ocjene iz matematike ili bilo kojeg predmeta. Postavi si pitanje; što mogu učiniti da ocjene budu bolje? Naravno, odgovor je i tebi poznat. Moraš učiti. Da ti bude lakše prionuti poslu, reci da moraš raditi, a ne učiti, što je točno. Da, moraš raditi, tj. prisiliti sebe na prve korake. Ako ide teško, odredi si nagradu koju ćeš si priuštiti za uloženi trud. Tu je zamka, moraš biti prema sebi korektan, dosljedan, poštovati pravila koja si odredio/la. Ako ti je teško poštovati pravila, traži pomoć roditelja. Neka roditelj prati raspored kada ćeš raditi, koliko, ali , ponavljam, bez laganja i zavaravanja. Moraš kontrolirati sebe. Jesi li naučio dok si sjedio ili su ti misli lutale. Ako si sjedio za knjigom i svako malo posezao za porukama koje ti dolaze sa mobitela, onda ništa od tvog rada, tj. učenja. Svi kažu to ne smeta. O, da, itekako smeta. Moraš biti usredotočen na gradivo ispred sebe. Ako gradivo ne razumiješ, trebaš tražiti pomoć učiteljice na dopunskoj, da ti pojasni. Kad shvatiš, zadatke moraš vježbati. Najprije jednostavne, a kasnije teže. Kad uočiš da ti ide dobro, trebaš nastaviti. Nemoj tada stati i reći; „… sad razumijem, ne moram više.“ Moraš i dalje, jer ono što si shvatio može vrlo brzo „ishlapiti“. To ne znači da ćeš raditi cijeli dan. Odredi vrijeme kada ćeš raditi i pridržavaj se toga. Uspjeh sigurno neće izostati. Kad dobiješ ocjenu, razmisli koliko si truda uložio/uložila. Ako je ocjena slabija, zaključak treba više. Ne znači da ćeš za svaki dio gradiva trebati isto vrijeme za rad. Ponekad će trebati manje, a ponekad više. Ako imaš puno gradiva koje se nagomilalo jer ti se nije dalo, uvijek nastane panika.
Važno je napraviti plan rada, raspored. Ako imaš zaostatak, pokušaj se dogovoriti s učiteljima što ćeš odgovarati prije, a što poslije. Na taj način, smanjit ćeš strah i nelagodu. Učitelji kad vide da ti je stalo, rado će pomoći i biti ti podrška. Nikome nije u interesu davati slabije ocjene.
Npr. ako je riječ o gradivu povijesti, uzmi udžbenik i u prvom se koraku upoznaj s naslovima.
Pokušaj bez udžbenika ponoviti što moraš naučiti.
Kreni s prvom lekcijom. Uzmi prvi podnaslov i polako, koncentrirano pročitaj rečenicu po rečenicu. Razmisli što je važno za upamtiti. Podvuci bitno, neka bude osnovno, najvažnije. Nemoj podcrtavati cijele rečenice. Tekst trebaš pojednostaviti, a ne naučiti napamet riječi i rečenice koje ne možeš niti izgovoriti. Čitaj dalje, drugi podnaslov. Ponovi isti postupak. Izdvoji osnovne pojmove, najvažnije.
Kad izdvojiš, najvažnije, najosnovnije rečenice ili pojmove, možeš ih prepisati na posebni papir ili samo ponovo pročitaj podvučeno. Kad si obradio/la lekciju na taj način, pokušaj bez gledanja reći nešto o onome što si pročitao/la. Ako ide teško, odi korak po korak. Najprije ono najvažnije iz prvog podnaslova. Kada si uspješno ponovio bez gledanja u knjigu i znaš o čemu se radi, smatraj da si naučio.
Za sve treba vrijeme, to moraš uvijek imati na umu. Biti redovit u ponavljanju gradiva koje pripremaš za ispit. Ako učiš danas za sutra, a imaš pet lekcija i do sada nisi uopće učio/la, rezultat neće biti zadovoljavajući. Ti ćeš u najboljem slučaju proučiti gradivo ali neće ostati vremena za ponavljanje naučenog. To nije dovoljno, jer ono što si zapamtio bez ponavljanja vrlo brzo bude zaboravljeno ili ostane na razini prisjećanja, a to nije često dovoljno za dobru ocjenu.
ZAKLJUČAK:
Ne radi se o tome možeš li, jesi li dovoljno pametan/pametna, već želiš li, koliko ti je važno imati dobru ocjenu i biti zadovoljan sobom. Ako nema truda i zalaganja, nema ni uspjeha.
Sjeti se sportaša s početka priče.
Želim ti puno uspjeha.