preskoči na sadržaj

Osnovna škola Zamet Rijeka

Login
Tražilica
 

e-Dnevnik

Kalendar
« Veljača 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Misao mjeseca

Svibanj

Svatko ima jednake mogućnosti da bude onoliko velik koliko to želi.

Jeremy Collier

 

Projekt "Moja Rijeka"

              Učenici šestih razreda koji su uključeni  u izvannastavnu aktivnost Moja Rijeka ove godine započeli su svoje putovanje upoznajući svoj grad na Rječini, istraživali su o povijesti grada, o prvim stanovnicima, izvoru Zvir na Rječini, o nastanku imena Rika ( Flumen, Fiume).

O važnosti vode za Rijeku govori i gradski grb pa  je jedna grupa učenika crtala grb, a druga opisivala Rječinu objektivno i subjektivno.

 

                            Rječine, rijeka po kojoj je naš grad dobio ime

                                                    ( objektivan opis)

 

                      Rječina je rijeka koja se u gradu Rijeci ulijeva u Jadransko more. Autohtoni nazivi su Ričina ili Rečina (čak.)  i  Fiumara ( fiumanski). Korito joj je širine 9-16 m.  Izvire na Zviru ( Zvirjak) na nadmorskoj visini od 325m ispod strme litice brda Kičeja. Najveći pritoci su joj: Sušica, Lužac, Zala, Zahumčica, Golubinka, Ričinica i dr.  Dužina Rječine je oko 18 km, a ulijeva se u more na području Delte. Rječina većim dijelom teče kroz strmi kanjon, a u Rijeci se račva na Mrtvi kanal ( staro korito) i novo korito koje je napravljeno u 19.st.Mrtvi kanal danas služi kao luka za barke i i manje brodove. Oko mrtvog kanalu su klupe na kojima često sjede stariji Riječani.  Izvor Rječine se od 1915.g koristi za vodoopskrbu Rijeke. Najpoznatija znamenitost na Rječini je Gašparov mlin u Martinovom Selu, u općini Jelenje. Od faune u Rječini nalazimo potočnu pastrvu i riječnog  raka.  Između dva rata Rječina je bila granica između Kraljevine Italije i Kraljevine Jugoslavije.Riječani vole svoju rijeku po kojoj je grad i dobio ime. Fraza „Volim grad koji teče“ pojavila se  posljednjih godina na svakom koraku.

                                                   Rječina

                                         ( subjektivan opis )

       Na prvi pogled, kada ju ugledate, ne odaje dojam prave rijeke kakvu ste zamislili ili vidjeli na slikama, ali trebate se malo odmaknuti  od  centra grada i prošetati do izvora Rječine i tek onda ćete moći uživati u svoj njezinoj ljepoti.

      Šetajući do izvora Rječine cijelim putem pratio nas je žubor bistre rijeke koja se prelijevala u svim nijansama zelene i tirkizne boje. Prohladan zrak vrlo brzo  nas je osvježio i ugodno iznenadio jer poslije gradske sparine ovdje smo se osjećali puno ugodnije. Rječina je negdje bila mirna i tiha i mi smo poželjeli ući i gaziti po toj hladnoj vodi, dodirivati njezine oblutke i gledati sedru i mahovinu obraslu po plićacima, a onda se izvaliti na neku pitomu livadicu i maštati. Nekakve alge u njezinim plićacima pod jakim sunčevim svjetlom presijavale su se u i činilo  se kao da su pozlaćene. Voda je bila  bistra, kristalno čista. Nebo je taj dan bilo nestvarno plavo,bez ijednog oblačka,a  lagani povjetarac milovao je moje lice, žubor usnule rijeke milovao je moju dušu. Tako mirna, modro zelena, pričala je  svoje priče koje je zapamtila  kroz burnu prošlost. Prizori uz rijeku bili su tako lijepi,a sve nas,ljubitelje prirode,  oduševljavala su stoljetna stabla koja su sve oko sebe ukrasila u žutim i crvenkastim nijansama uveloga lišća.

    Rječina teče, upija sve naše tuge i radosti , šuti, sluša, osluškuje…ona je ponosna čuvarica našega grada.

                                            Učenici, 6.razreda

 

 

Već dugi niz godina u našoj školi kvalitetno se provodi vrlo popularan edukativni  Program - Moja Rijeka kao izvannastavna aktivnost namijenjena za učenike od petog do osmog razreda. Želja nam je da učenici steknu što veće znanje o svom gradu te stvore pozitivan odnos prema svom neposrednom okruženju.

Uspješno potičemo učeničko jezično i stvaralačko izražavanje vezano uz brojne povijesne, geografske, umjetničke, kulturne i sportske aktivnosti i pružamo im mogućnost da svoj grad bolje upoznaju, da s njim žive, da ga osjećaju i čuvaju s velikom ljubavlju i da se lijepo odnose prema svemu onome što ga čini posebnim i jedinstvenim.
Na što smo mi to ponosni kada kažemo "moja" Rijeka?
Idemo svi zajedno u avanturu otkrivanja naše Rijeke!

U prilogu je prezentacija koju je izradila učenica 8.d razreda, Klara Šokac, o znamenitostima našeg grada.

 

 

Moja Rijeka – terenska nastava

 

U četvrtak 7.4.2022. učenice i učenici 5., 6., 7. i 8. razreda naše Osnovne škole Zamet sudjeluju u izvannastavnoj aktivnosti Moja Rijeka u kojoj istražujemo više o našem gradu, idući na terensku nastavu te posjećujući neke od naših najzanimljivijih mjesta.

Izlet je krenuo na Trsatu gdje se pobliže proučilo Svetište Majke Božje Trsatske, izvana i iznutra gdje su se gledali prekrasni radovi koji prikazuju simbolične slike te još mnogo toga. Zatim se išlo do Trsatske gradine te se tamo prošetalo i čule su se neke zanimljive činjenice o njoj od strane naših učenica i učenika, a kasnije se nakon kratkog slikanja Trsatskim stubama spustilo do centra grada te je prva destinacija bila Guvernerova palača. Tamo se također čitalo o njenoj povijesti, pogotovo o kipovima zvanim „Adamićevi svjedoci“ koji se nalaze u blizini. Sljedeća je bila Palača Adria, na kojoj su se promatrala četiri vrlo interesantna i značajna kipa sagrađena u prošlosti te simboliziraju četiri kontinenta (Afrika, Azija, Europa i Amerika) po kojima su plovili riječki brodovi.

Izlet završava slobodnom šetnjom po gradu te naposljetku odlaskom kući.

 

 

preskoči na navigaciju